Lucreaza cu noi!
Părerea ta este foarte importantă pentru noi, astfel ai la dispoziție această secțiune de contact rapid, unde ne poți întreba orice nelămurire ai în domeniu. Îți mulțumim și promitem un răspuns eficient !
office@itexclusiv.ro 0766.677.047
0766 677 047 office@itexclusiv.ro

Importanta paginii cosului de cumparaturi intr-un magazin online

Importanta paginii cosului de cumparaturi intr-un magazin online

Dacă deții un magazin online sau te gândești să lansezi unul, știi că fiecare aspect și funcție a acestuia contribuie la experiența viitorului tău client. Totul contează: începând chiar de la timpul de încărcare a primei pagini, până la ultima pagină, adică pagina “coșului de cumpărături”.

Deși pare ușor să vinzi online, este o cale lungă până când banii clientului tău ajung la tine în buzunar, ca deținător de magazin online.

Află mai departe cum să optimizezi coșul de cumpărături de la profesioniștii ITeXclusiv și experiența lor în web development.

Înainte de toate, ce este un magazin online?

Un magazin online este un site web destinat vânzării de produse sau chiar servicii. Avantajul unui magazin online pentru un antreprenor, comparativ cu clasicul “brick and mortar” sunt costurile reduse atât de dezvoltare, de operare, de promovare și de deschidere către un număr extrem de mare de clienți.

Conform unui sondaj realizat în noiembrie 2018 de către GLAMI, 38.2% dintre consumatorii români preferau să cumpere din magazine virtuale, iar majoritatea din magazinele fizice.

Trecerea timpului, pandemia și alte evenimente, au favorizat enorm magazinele online, astfel încât consumatorii români de “online” sunt mult mai mulți dar și încrederea (ex: plățile online) în shoppingul pe Internet este mult mai mare.

La nivel internațional, în 2024, este așteptat ca 20.1% dintre tranzacțiile din zona de retail să aibă loc în mediul online, iar această cifră să crească la 23% până în 2027.

De la raft la casa de marcat…

În același mod în care marile magazine “proiectează” cu mare atenție parcursul clientului în magazin, este necesar ca un magazin online să fie dezvoltat cu scopul de a optimiza procesul de cumpărare.

Un webstore bun încurajează cross sell-ul, are o navigație intuitivă iar la final, îi asigură clientului un mod ușor de a-și “preda” banii vânzătorului.

1. Oferă feedback vizual și confirmări

Utilizatorului trebuie să-i fie foarte ușor să își dea seama atunci când produce modificări în coș. Adăugarea, ștergerea și schimbarea cantității de produse trebuie să ofere un feedback vizual plăcut și clar, în timp ce orice acțiune importantă trebuie să fie însoțită de un mesaj de confirmare.

2. Securitate și încredere

Unul din motivele principale pentru care clienți abandonează produse în coș este pentru că nu au încredere să își dezvăluie datele personale.

Acest lucru se întâmplă adesea pentru că site-ul vânzătorului nu inspiră încredere. Deci asigură-te că menționezi clar măsurile de securitate pe care le iei pentru protejarea datelor personale și financiare ale clienților. Afișează simboluri de securitate recunoscute și oferă informații despre politicile de confidențialitate.

Un bun design al website-ului, fără erori de CSS, animații Java și altele, este mereu binevenit atunci când vrem să comunicăm încredere.

3. Opțiuni variate de plată și livrare

Oferă utilizatorilor diverse opțiuni de plată și livrare în meniul de coș de cumpărături. Asigură-te că accepți cele mai populare moduri de plata pe care clienții tăi le folosesc.

Afișează clar perioada de livrare a coletului / produselor către cumpărător și încearcă să oferi livrare gratuită, măcar peste o anumită suma de bani. Studiile arată că adeseori clienții abandonează produse în coșul de cumpărături atunci când livrarea durează mai mult de 7 zile, sau atunci când nu este gratuită.

4. Simplifică procesul de cumpărare

Simplificarea procesului de cumpărare este printre primele lucruri de implementat pentru dezvoltarea unui bun magazin online. 

Elimină pașii inutili și asigură-te că utilizatorii pot vedea clar toate informațiile necesare pentru a finaliza achiziția. Un coș de cumpărături ar trebui să ofere o imagine clară a produselor adăugate, prețurilor și taxelor aplicabile. Astfel trebuie redus riscul de abandon al coșului din cauza problemelor legate de procesul de modificare a comenzii.

5. Optimizarea pentru dispozitive mobile

Întrucât tot mai mulți utilizatori accesează magazinele online de pe dispozitive mobile, este esențial ca meniul coșului de cumpărături să fie optimizat pentru aceste dispozitive. Asigură-te că meniul este 100% responsive pe orice device mobil și că toate funcționalitățile sunt accesibile și ușor de utilizat mai ales pe ecrane cu rezoluție mică.

6. Funcționalități de Editare Ușor Accesibile 

Permite utilizatorilor să editeze cu ușurință cantitățile produselor sau să elimine articole din coș. Acest lucru nu numai că îmbunătățește experiența utilizatorului, dar poate mări și cantitatea de produse pe care o cumpără.

Simplifică MAXIM procesul de cumpărare, scade MAXIM timpului de încărcare și nu uita de testare și analiză periodică!

Simplificarea procesului de cumpărare este printre primele lucruri de implementat pentru un site web ce dorește să vândă masiv. Elimină pașii inutili și asigură-te că utilizatorii pot vedea clar toate informațiile necesare pentru a finaliza achiziția. 

Un coș de cumpărături ar trebui să ofere o imagine clară a produselor adăugate, prețurilor și taxelor aplicabile, deci și așa se reduce riscul de abandon al produselor în coș din cauza problemelor legate de procesul de modificare a comenzii.

Viteza de încărcare a paginii coșului de cumpărături este crucială. O pagină care se încarcă rapid poate preveni frustrarea utilizatorilor și abandonul coșului. Optimizează imaginile produselor, minimizează codul și utilizează cache-ul pentru a îmbunătăți timpul de încărcare.

Optimizarea meniului coșului de cumpărături nu este un proces unic. Este important să testezi și să analizezi continuu performanța acestuia. Utilizează teste A/B pentru a compara diferite versiuni ale meniului și pentru a identifica care variantă funcționează cel mai bine. Monitorizează comportamentul utilizatorilor și adaptează-te în funcție de datele colectate.

Contactează pe cale de e-mail sau SMS clienții ce abandonează produse în coșul de cumpărături. Adresează-te într-o manieră personală și întreabă-i despre experiența lor și dacă au avut dificultăți care au dus la nefinalizarea comenzii. 

Acesta este un bun mod de a-i păstra în “funnel” și, de asemenea, o sursă de informații referitoare la calitatea experienței din magazinul tău.

La ce te poți aștepta după ce implementezi aceste sfaturi?

1. Rate de conversie mai mari

Cele mai mari rate de conversie pot fi atinse doar cu cel mai optimizat site. Un meniu clar și ușor de folosit duce la mai multe achiziții finalizate de către client. Studiile arată că un proces de cumpărare complicat este una dintre principalele cauze ale abandonului produselor în coșul de cumpărături.

2. Cea mai bună experiență pentru utilizator

Un meniu al coșului de cumpărături bine structurat îmbunătățește experiența utilizatorului. Clienții apreciază un proces de check-out simplu și intuitiv, iar un coș de cumpărături optimizat este ultimul touchpoint pentru cea mai bună experiență pe care clientul o poate avea.

3. Satisfacția clientului și reîntoarcerea lui periodică

Satisfacția clientului este crucială pentru fidelizarea acestuia și pentru generarea de recenzii pozitive. Un coș de cumpărături bine gândit fluidizează experiență de cumpărare, ceea ce duce la creșterea loialității și recomandărilor din partea clienților.

În concluzie, meniul “coș de cumpărături” nu este de neglijat atunci când deținem un magazin online. Este ultimul obstacol înainte de realizarea conversiei iar optimizarea lui duce la creșterea ratei de conversie. 

Asigură-te că potențialul client se simte în siguranță, în control și că deține toate informațiile necesare pentru realizarea comenzii.